سفارش تبلیغ
صبا ویژن

11 مرحله برای ساختن ویراستاران مقاله علمی جدی خواهد گرفت

یادداشت سردبیر: این پست در سال 2014 توصیهای از یک محقق را در مورد تجرب experience تجربه خود ارائه می دهد و نمایانگر سیاست الزویر نیست. با این حال ، در پاسخ به بازخورد شما ، ما برای به روزرسانی این پست با او کار کردیم تا این عملکردها را منعکس کند. به عنوان مثال ، از زمانی که منتشر شد ، ما با محققان بسیار زیاد کار کرده ایم تا دید پژوهش های مربوط به زبان غیر انگلیسی را افزایش دهیم - 10 ژوئیه 2019

بروزرسانی: ما در پاسخ به بازخورد شما ، متن اصلی را دوباره بازیابی کردیم تا بتوانید نحوه اصلاح آن را مشاهده کنید. - 11 ژوئیه 2019

نحوه تهیه نسخه خطی برای مجلات بین المللی - قسمت 2
در این مجموعه ماهانه ، دکتر فرشته Borja پیشینه گسترده خود را به عنوان نویسنده ، داوری و ویراستار ترسیم می کند تا در مورد تهیه نسخه خطی (نظر نویسنده) ، روند ارزیابی (دیدگاه مرورگر) و آنچه در مورد نفرت یا عشق در وجود دارد ، مشاوره ای ارائه دهد. دانلود مقاله (نمایش ویرایشگر).

این مقاله دومین سریال است. مقاله اول این بود: " شش کار قبل از نوشتن نسخه خطی شما باید انجام شود ."

نویسنده
دکتر فرشته بورجادکتر فرشته بورجا

دکتر فرشته بورجا رئیس پروژه های AZTI-Tecnalia ، یک مرکز تحقیقاتی در کشور باسک در اسپانیا و متخصص در تحقیقات دریایی و فناوری های مواد غذایی است. پیش از این نیز رئیس بخش اقیانوس شناسی و رئیس منطقه مدیریت دریایی بود. موضوع اصلی تحقیق او اکولوژی دریایی است و بیش از 270 مورد از این نشریه را منتشر کرده است که از این طریق 150 سال در بیش از 40 مجله بررسی شده توسط همسالان ، در طول مدت طولانی کار خود در طول 32 سال تحقیق. وی در این مدت در چندین مباحث و مؤلفه های اکوسیستم ، با دیدی گسترده و چند رشته ای از تحقیقات دریایی ، تحقیق کرده است.

دکتر بورجا سردبیر چندین ژورنال از جمله Frontiers in Ecology System Ecosystem Sea ، Revista de Investigación Marina ، مجله تحقیقات دریا و تحقیقات قفسه قاره Elsevier است . علاوه بر این ، وی عضو هیئت تحریریه بولتن آلودگی دریایی Elsevier ، شاخص های زیست محیطی و مدیریت اقیانوس و ساحل است .

اطلاعات بیشتر در مورد کار خود را در ResearchGate ، ORCID و LinkedIn بخوانید و وی را در توییتر دنبال کنید ( AngelBorjaYerro ).

یک آموزش مرتبط را توسط انتشارات اتصال مشاهده کنید.یک آموزش مرتبط را توسط انتشارات اتصال مشاهده کنید.

هنگامی که نسخه خطی خود را سازماندهی می کنید ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که ترتیب بخش ها بسیار متفاوت از ترتیب موارد موجود در لیست چک شما خواهد بود.

مقاله ای با عنوان ، چکیده و کلید واژه ها آغاز می شود.

متن مقاله از قالب IMRAD پیروی می کند ، که به سؤالات زیر پاسخ می دهد:

من مقاله : شما / دیگران چه کردید؟ چرا این کار را کردی؟
M اخلاق: چگونه آن را انجام دادید؟
R esults: چه چیزی پیدا کردید؟
یک دوم
D iscussion: معنی این چیست؟
متن اصلی با نتیجه گیری ، قدردانی ، منابع و منابع پشتیبانی دنبال می شود.

اگرچه این ساختار منتشر شده است ، با این حال ، ما اغلب هنگام نوشتن از ترتیب متفاوتی استفاده می کنیم.

مراحل سازماندهی نسخه خطی شما
شکل ها و جداول را آماده کنید .
روش ها را بنویسید .
ارسال تا نتایج .
بحث را بنویسید . قبل از نوشتن مقدمه ، نتایج و بحث را نهایی کنید. این امر به این دلیل است که اگر بحث کافی نباشد ، چگونه می توانید اهمیت علمی کار خود را در مقدمه نشان دهید؟
نتیجه گیری روشن بنویسید .
یک مقدمه قانع کننده بنویسید .
چکیده را بنویسید .
نوشتن یک مختصر و توصیفی عنوان .
کلمات کلیدی برای فهرست بندی را انتخاب کنید .
نوشتن تشکر و قدردانی .
ارسال تا مراجع .
بعد ، هر مرحله را با جزئیات بیشتری مرور خواهم کرد. اما قبل از شروع نوشتن مقاله ، دو کار مهم که باید انجام دهید وجود دارد که زمینه را برای کل فرایند تعیین می کند.

موضوعی که باید مورد مطالعه قرار گیرد باید اولین موضوعی باشد که باید حل شود. فرضیه و اهداف خود را تعریف کنید (اینها در مقدمه خواهد بود.)
ادبیات مرتبط با موضوع را مرور کنید و برخی از مقالات (حدود 30 مورد) را که می توان در مقاله شما استناد کرد ، انتخاب کنید (اینها در منابع ذکر شده است.)
در آخر ، به خاطر داشته باشید که هر ناشر دستورالعمل ها و ترجیحات سبک خاص خود را دارد ، بنابراین همیشه با راهنمای ناشر برای نویسندگان مشورت کنید.

مرحله 1: ارقام و جداول را تهیه کنید
به یاد داشته باشید که "یک رقم به ارزش هزار کلمه است". از این رو ، تصاویر ، از جمله شکل ها و جداول ، کارآمدترین روش برای ارائه نتایج شما هستند. داده های شما نیروی محرکه مقاله است ، بنابراین تصاویر شما بسیار مهم هستند!

چگونه می توانید بین ارائه داده های خود به عنوان جداول یا شکل تصمیم بگیرید؟ به طور کلی ، جداول نتایج تجربی واقعی را ارائه می دهند ، در حالی که اغلب از ارقام برای مقایسه نتایج آزمایشی با نتایج کارهای قبلی یا با مقادیر محاسبه شده / نظری استفاده می شود (شکل 1).

شکل 1. نمونه ای از همان داده های ارائه شده به عنوان جدول یا شکل  بسته به اهداف خود ، می توانید داده های خود را یا به صورت جدول (در صورت تمایل به استرس شماره ها) یا به صورت شکل (در صورت تمایل به مقایسه شیب) نشان دهید.  توجه: هرگز خطوط عمودی را در یک جدول قرار ندهید.شکل 1. نمونه ای از همان داده های ارائه شده به عنوان جدول یا شکل بسته به اهداف خود ، می توانید داده های خود را یا به صورت جدول (در صورت تمایل به استرس شماره ها) یا به صورت شکل (در صورت تمایل به مقایسه شیب) نشان دهید. توجه: هرگز خطوط عمودی را در یک جدول قرار ندهید.

انتخاب شما هرچه باشد ، هیچ تصویری نباید اطلاعات توصیف شده در جای دیگری در نسخه را کپی کند.

یک عامل مهم دیگر: افسانه های شکل و جدول باید خودشان توضیح دهند (شکل 2).

AB شکل 2AB شکل 2

هنگام ارائه جداول و ارقام خود ، ظواهر ظاهر می شوند! برای این منظور:

از توطئه های شلوغ خودداری کنید (شکل 3) ، تنها با استفاده از سه یا چهار مجموعه داده در هر شکل. از مقیاس های انتخاب شده استفاده کنید.
به اندازه برچسب محور مناسب فکر کنید
شامل نمادها و مجموعه های داده های واضحی است که تشخیص آنها آسان است.
جداول خسته کننده طولانی را هرگز شامل نکنید (به عنوان مثال ، ترکیبات شیمیایی سیستم های امولسیون یا لیست گونه ها و فراوانی). شما می توانید آنها را به عنوان ماده تکمیلی درج کنید.
AB شکل 3AB شکل 3

اگر از عکس استفاده می کنید ، هر یک باید دارای یک نشانگر مقیاس یا نوار مقیاس با کیفیت حرفه ای در یک گوشه باشند.

در عکس ها و شکل ها ، فقط در هنگام لزوم هنگام ارسال به انتشار چاپ ، از رنگ استفاده کنید. اگر سبک های مختلف خط می تواند معنی را روشن کند ، هرگز از رنگ ها یا جلوه های هیجان دیگر استفاده نکنید یا هزینه های گران قیمت به شما تعلق می گیرد. البته این در مورد ژورنال های آنلاین صدق نمی کند. برای بسیاری از ژورنال ها می توانید ارقام تکراری را ارسال کنید: یک نسخه برای نسخه آنلاین ژورنال و pdfs ، و دیگری به صورت سیاه و سفید برای ژورنال چاپی (شکل 4).

AB شکل 4AB شکل 4

یکی دیگر از مشکلات شایع سوء استفاده از خطوط و هیستوگرام است. خطوط پیوستن به داده ها فقط می توانند هنگام ارائه سریال زمانی یا داده های نمونه متوالی (مثلاً در یک ترانسکت از ساحل به خارج از ساحل در شکل 5) استفاده شوند. اما اگر هیچ ارتباطی بین نمونه ها وجود نداشته باشد یا شیب وجود نداشته باشد ، باید از هیستوگرام استفاده کنید (شکل 5).

AB شکل 5AB شکل 5

بعضی اوقات ، فونت ها برای مجله خیلی کوچک هستند. شما باید این را در نظر بگیرید ، یا ممکن است اینها برای خوانندگان ناخوانا باشند (شکل 6).

AB شکل 6AB شکل 6

سرانجام ، شما باید به استفاده از اعشار ، خطوط و غیره توجه کنید (شکل 7)

شکل 7. استفاده ناکافی از خطوط ، تعداد اعشار ، جداکننده اعشاری (همیشه از نقاط استفاده کنید ، نه با کاما) و موقعیت واحدها (فوق) و استفاده مناسب از آن (در زیر) برای جدول واضح تر. شکل 7. استفاده ناکافی از خطوط ، تعداد اعشار ، جداکننده اعشاری (همیشه از نقاط استفاده کنید ، نه با کاما) و موقعیت واحدها (فوق) و استفاده مناسب از آن (در زیر) برای جدول واضح تر.

مرحله 2: روش ها را بنویسید
در این بخش به این سؤال پاسخ داده می شود که چگونه مسئله مورد بررسی قرار گرفت. اگر مقاله شما روش جدیدی را پیشنهاد می کند ، باید اطلاعات مفصلی را درج کنید تا یک خواننده آگاه بتواند آزمایش را تولید کند.

با این حال ، جزئیات روش های ایجاد شده را تکرار نکنید. از منابع و منابع پشتیبانی برای نشان دادن رویه های منتشر شده قبلی استفاده کنید. خلاصه های گسترده یا منابع اصلی کافی است.

داوران توصیف روش های ناقص یا نادرست را مورد انتقاد قرار می دهند و ممکن است شما را رد کنند ، زیرا این بخش در روند تکثیر تحقیقات شما بسیار مهم است. در این روش باید تمام مواد شیمیایی شناسایی شوند. از ترکیبات اختصاصی و غیرقابل شناسایی استفاده نکنید.

برای این منظور ، استفاده از سیستم های استاندارد برای اعداد و نامگذاری ها مهم است. مثلا:

برای مواد شیمیایی ، از کنوانسیون های اتحادیه بین المللی شیمی خالص و کاربردی و توصیه های رسمی کمیسیون ترکیبی نامگذاری بیوشیمیایی IUPAC-IUB استفاده کنید .
برای گونه ها ، از نامگذاری طبقه بندی شده پذیرفته شده استفاده کنید ( WoRMS: ثبت جهانی گونه های دریایی ، ERMS: رجیستری اروپا از گونه های دریایی ) ، و همیشه آنها را به صورت تکراری بنویسید.
برای واحد های اندازه گیری، به دنبال سیستم بین المللی واحدها (SI) .
آزمایش های کنترل مناسب و آمار استفاده شده را دوباره انجام دهید تا آزمایش تحقیق تکرار شود.

روشها را به همان ترتیب ذکر شده در قسمت نتایج ، به ترتیب منطقی که در آن تحقیق انجام داده اید ، لیست کنید:

توضیحات سایت
شرح نظرسنجی ها یا آزمایش های انجام شده ، ارائه اطلاعات در مورد تاریخ ها و غیره
شرح روشهای آزمایشگاهی ، از جمله جداسازی یا تصفیه نمونه ها ، روشهای تحلیلی ، به دنبال ترتیب آبها ، رسوبات و بیومونیتورها. اگر با مؤلفه های مختلف تنوع زیستی کار کرده اید ، از ساده ترین (یعنی میکروب ها) گرفته تا پیچیده تر (یعنی پستانداران) شروع کنید.
شرح روشهای آماری استفاده شده (از جمله میزان اطمینان ، و غیره)
در این بخش از اضافه کردن نظرات ، نتایج و بحث ها خودداری کنید که این یک خطای عادی است.

طول نسخه
باز هم به راهنمای مجله نویسندگان نگاه کنید ، اما طول ایده آل برای نسخه خطی 25 تا 40 صفحه است ، فاصله دو برابر ، از جمله فقط داده های ضروری. در اینجا چند دستورالعمل کلی آورده شده است:

عنوان: کوتاه و آموزنده
چکیده: 1 بند (<250 کلمه)
مقدمه: 1.5-2 صفحه
روش ها: 2-3 صفحه
نتایج: 6-8 صفحه
بحث: 4-6 صفحه
نتیجه گیری: 1 پاراگراف
ارقام: 6-8 (یک در هر صفحه)
جداول: 1-3 (هر صفحه)
منابع: 20-50 مقاله (2-4 صفحه)
مرحله 3: نتایج را بنویسید
در این بخش به سؤال "چه چیزی پیدا کردی؟" پاسخ می دهد. از این رو ، فقط نتایج نماینده از تحقیقات شما باید ارائه شود. نتایج باید برای بحث ضروری باشد.

با این حال ، به یاد داشته باشید که بیشتر ژورنال ها امکان افزودن مواد پشتیبان را نیز دارند ، بنابراین آنها را برای داده هایی با اهمیت ثانویه آزادانه استفاده کنید. به این روش ، به امید صرفه جویی در داده های بعدی ، سعی در "مخفی کردن" داده ها نکنید. شما ممکن است شواهد خود را برای تقویت نتیجه گیری از دست دهید. اگر داده ها بسیار فراوان هستند ، می توانید از آن مواد تکمیلی استفاده کنید.

از سرفصل های فرعی برای نگه داشتن نتایج از همان نوع استفاده کنید ، که مرور و خواندن آن ساده تر است. برای راحتی در مرجع داخلی ، این زیر بخش ها را شماره گذاری کنید ، اما همیشه با در نظر گرفتن راهنمای ناشر برای نویسندگان.

برای داده ها ، به ترتیب منطقی تصمیم بگیرید که یک داستان روشن را بیان کند و درک آن را آسان و آسان کند. به طور کلی ، این به همان ترتیب خواهد بود که در بخش روش ها ارائه شده است.

مسئله مهم این است که شما نباید منابع خود را در این بخش گنجانید. شما نتایج خود را ارائه می دهید ، بنابراین نمی توانید به دیگران در اینجا مراجعه کنید. اگر به دیگران مراجعه می کنید ، به این دلیل است که در مورد نتایج خود صحبت می کنید ، و این باید در بخش بحث گنجانده شود.

قوانین آماری
آزمونهای آماری مورد استفاده را با تمام پارامترهای مربوطه بیان کنید: به عنوان مثال ، میانگین و انحراف استاندارد (SD): 44? (3 ±)؛ دامنه متوسط ??و بین قاره ای: 7 سال (4/5 تا 9/5 سال).
برای گزارش داده های توزیع شده عادی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده کنید.
برای گزارش داده های skewed از دامنه متوسط ??و intercentcentile استفاده کنید.
برای اعداد ، از دو رقم قابل توجه استفاده کنید مگر اینکه دقت بیشتری لازم باشد (2.08 ، نه 2.07856444).
هرگز در نمونه های بسیار کوچک از درصد استفاده نکنید ، به عنوان مثال ، "یکی از دو" نباید 50? جایگزین شود.
مرحله 4: بحث را بنویسید
در اینجا شما باید به آنچه نتایج بدست آمده پاسخ دهید. احتمالاً ساده ترین بخش برای نوشتن است ، اما سخت ترین بخش برای گرفتن درست است. دلیل این امر مهمترین بخش مقاله شماست. در اینجا شانس فروش داده های خود را دریافت می کنید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی نسخه خطی رد می شوند زیرا بحث ضعیف است.

شما باید بحث را متناسب با نتایج قرار دهید ، اما نتایج را مجدداً تکرار نکنید. در اینجا شما باید نتایج منتشر شده توسط همکاران خود را با موارد دیگر خود (با استفاده از برخی از منابع موجود در مقدمه) مقایسه کنید. هرگز کار را در مخالفت با خود نادیده نگیرید ، به نوبه خود ، باید با آن مقابله کرده و خواننده را متقاعد کنید که صحیح یا بهتر هستید.

نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. از اظهاراتی که فراتر از آنچه نتایج می تواند پشتیبانی کند ، خودداری کنید.

2. از عبارات نا مشخص مانند "درجه حرارت بالاتر" ، "با سرعت پایین" ، "بسیار مهم" خودداری کنید . توصیفهای کمی همیشه ترجیح داده می شوند (به ترتیب 35 درجه سانتیگراد ، 5/0? ، 001 / 0P <).

3. از معرفی ناگهانی اصطلاحات یا ایده های جدید خودداری کنید. شما باید همه چیز را در مقدمه ارائه دهید تا با نتایج خود در اینجا روبرو شوید.

4- حدس و گمان در مورد تفسیرهای ممکن مجاز است ، اما اینها باید در واقع ریشه داشته باشند تا تخیل. برای رسیدن به تفسیر خوب ، به این موارد فکر کنید:

چگونه این نتایج با سوال اصلی یا اهداف مشخص شده در بخش مقدمه ارتباط دارد؟
آیا داده ها فرضیه شما را پشتیبانی می کنند؟
آیا نتایج شما مطابق با سایر محققان گزارش شده است؟
در مورد نقاط ضعف و اختلاف نظر بحث کنید. اگر نتایج شما غیر منتظره بود ، سعی کنید دلیل آن را توضیح دهید
آیا روش دیگری برای تفسیر نتایج شما وجود دارد؟
برای پاسخ به سؤالات مطرح شده در نتایج شما ، چه تحقیقات دیگری لازم است؟
بدون اغراق در مورد چیزهای جدید توضیح دهید
5- تجدید نظر در نتایج و بحث فقط کار کاغذی نیست. ممکن است آزمایش ها ، مشتقات یا شبیه سازی های دیگری را انجام دهید. بعضی اوقات شما نمی توانید ایده خود را با کلمات روشن کنید زیرا برخی از موارد مهم به طور اساسی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مرحله 5: نتیجه گیری روشن بنویسید
این بخش نشان می دهد که چگونه کار پیشرفت می کند و زمینه را از وضعیت فعلی دانش می سازد. در بعضی از مجلات ، بخش جداگانه ای است؛ در سایر موارد ، آخرین پاراگراف بخش بحث است. در هر صورت ، بدون داشتن یک بخش نتیجه گیری روشن ، داوران و خوانندگان قضاوت در مورد کار شما و اینکه آیا آن را شایسته چاپ در ژورنال می دانند ، مشکل خواهند داشت.

یک خطای شایع در این بخش تکرار چکیده یا فقط لیست نتایج تجربی است. اظهارات بی اهمیت نتایج شما در این بخش قابل قبول نیست.

شما باید توجیه علمی روشنی برای کار خود در این بخش ارائه دهید و در صورت لزوم استفاده ها و پسوند ها را نیز بیان کنید. علاوه بر این ، شما می توانید آزمایش های آینده را پیشنهاد کنید و به مواردی که در حال انجام است ، اشاره کنید.

شما می توانید نتیجه گیری جهانی و خاص را در رابطه با اهداف مندرج در مقدمه ارائه دهید

مرحله ششم: یک مقدمه قانع کننده بنویسید
این فرصت شما برای متقاعد کردن خوانندگان است که به وضوح می دانید که چرا کار شما مفید است.

یک معرفی خوب باید به سؤالات زیر پاسخ دهد:

مشکلی که باید حل شود چیست؟
آیا راه حلهای موجود وجود دارد؟
کدام بهترین است؟
محدودیت اصلی آن چیست؟
تو امید داری چه چیزی بدست بیاوری؟
ویراستاران دوست دارند ببینند که شما دیدگاهی مطابق با ماهیت ژورنال ارائه داده اید. شما باید با استناد به چند اثر اصلی و مهم از جمله مقالات مرور اخیر ، نشریات اصلی علمی که کار شما بر اساس آن است را معرفی کنید.

با این حال ، ویراستاران از استنادهای نادرست بسیاری از منابع نامربوط به کار یا قضاوتهای نامناسب درباره دستاوردهای خود متنفر هستند. آنها فکر می کنند شما هیچ حس هدف ندارید.

در اینجا چند نکته اضافی برای معرفی آورده شده است:

هرگز از کلمات بیشتر از حد لازم استفاده نکنید (مختصر و نکته ای باشید). این بخش را به یک درس تاریخ تبدیل نکنید. مقدمه های طولانی خوانندگان را خاموش می کند.
همه ما می دانیم که شما مشتاق ارائه اطلاعات جدید خود هستید. اما فراموش نکنید که ابتدا باید کل تصویر را ارائه دهید.
مقدمه باید از منظر جهانی تا نقطه نظر خاص سازماندهی شود و خوانندگان را در هنگام نگارش این مقاله هدایت کنید.
هدف مقاله و استراتژی تحقیقاتی اتخاذ شده برای پاسخ به این سؤال را بیان کنید ، اما مقدمه را با نتایج ، بحث و نتیجه گیری مخلوط نکنید. همیشه آنها را از هم جدا نگه دارید تا مطمئن شوید که نسخه خطی از یک بخش به بخش دیگر منطقاً جریان می یابد.
فرضیه و اهداف باید به طور واضح در انتهای معرفی ذکر شود.
عباراتی مانند "رمان" ، "بار اول" ، "اولین بار" و "تغییر پارادایم" ترجیح داده نمی شوند. از آنها کم استفاده کنید.
مرحله 7: چکیده را بنویسید
چکیده به خوانندگان آینده می گوید که شما چه کاری انجام داده اید و یافته های مهم تحقیق شما چه بوده است. همراه با عنوان ، این تبلیغ مقاله شماست. بدون خواندن کل مقاله ، آن را جالب و به راحتی درک کنید. از استفاده از اصطلاحات غیر عادی ، اختصارات و موارد غیرمعمول خودداری کنید.

شما باید با استفاده از کلماتی که معنای دقیق تحقیق شما را نشان می دهد ، دقیق باشید. چکیده شرح کوتاهی از چشم انداز و هدف مقاله شما ارائه می دهد. نتایج کلیدی می دهد اما جزئیات تجربی را به حداقل می رساند. یادآوری این نکته بسیار حائز اهمیت است که چکیده توضیحی کوتاه در مورد تفسیر / نتیجه گیری در جمله آخر ارائه می دهد.

چکیده روشن به شدت تأثیر می گذارد که آیا کارهای شما مورد بررسی قرار می گیرد یا نه.

با این حال ، خلاصه ها باید تا حد امکان کوتاه نگه داشته شوند. فقط "راهنمای نویسندگان" مجله را بررسی کنید ، اما معمولاً آنها کمتر از 250 کلمه دارند. در اینجا یک مثال خوب در مورد خلاصه کوتاه آمده است .

در یک چکیده، دو دسته ضروری است. در اینجا مثالی از مقاله ای که من در نشانه های اکولوژیک با آن همکاری کردم :

چه اتفاقی افتاده است؟ وی گفت: "در سال های اخیر چندین شاخص بیوتیک بنتوری پیشنهاد شده است که به عنوان شاخص های زیست محیطی در آب های رودخانه ای و ساحلی مورد استفاده قرار گیرند. یکی از این شاخص ها ، AMBI (AZTI Marine Biotic Index) ، برای تعیین کیفیت اکولوژیکی سواحل اروپا طراحی شده است. همچنین برای تعیین وضعیت کیفی اکولوژیک در چارچوب دستورالعمل چارچوب آب اروپا نیز مورد استفاده قرار گرفته است که در این سهم ، 38 کاربرد مختلف شامل شش مطالعه موردی جدید (فرآیند هیپوکسی ، استخراج شن ، اثرات سکوهای نفتی ، آثار مهندسی ، لایروبی و آبزی پروری ماهی) ارائه شده است. "
یافته های اصلی چیست؟ "این نتایج پاسخ جوامع اعماق دریا به منابع آشفتگی مختلف را به روشی ساده نشان می دهد. این جوامع به عنوان شاخص های اکولوژیکی" سلامت "سیستم عمل می کنند ، و به وضوح شیب مربوط به اختلال را نشان می دهد."
مرحله هشتم: یک عنوان مختصر و توصیفی بنویسید
عنوان باید توضیح دهد که مقاله به طور گسترده در مورد چیست. این اولین فرصت (و احتمالاً تنها) شما برای جلب توجه خواننده است. در این روش به یاد داشته باشید که اولین خوانندگان ویرایشگر و داوران هستند. همچنین ، خوانندگان نویسندگان بالقوه هستند که مقاله شما را ذکر می کنند ، بنابراین برداشت اول قدرتمند است!

همه ما از انتشارات غرق شده ایم و خوانندگان وقت ندارند که همه تولیدات علمی را بخوانند. آنها باید گزینشی باشند و این انتخاب غالباً از این عنوان حاصل می شود.

داوران بررسی می کنند که آیا این عنوان خاص است یا خیر و آیا این نشان دهنده محتوای نسخه خطی است. ویراستاران از عناوینی متنفر هستند که منطقی نیستند و به اندازه کافی نمایانگر موضوع نیستند. از این رو ، عنوان را آموزنده و مختصر نگه دارید (واضح ، توصیفی و نه خیلی طولانی). در صورت امکان باید از اصطلاحات اختصاری و اختصارات فنی خودداری کنید. دلیل این امر آن است که شما باید هر چه بیشتر مخاطبان را جذب کنید. مدتی را اختصاص دهید تا در مورد عنوان فکر کنید و در مورد نویسندگان خود درباره آن بحث کنید.

در اینجا می توانید نمونه هایی از عناوین اصلی و نحوه تغییر آنها بعد از بررسی ها و نظرات به آنها را مشاهده کنید:

مثال 1

عنوان اصلی: مشاهدات مقدماتی در مورد تأثیر شوری بر توزیع جامعه اعماق دریا در یک سیستم رودخانه ای ، در دریای شمال
عنوان اصلاح شده: تأثیر شوری بر توزیع چشمه در رودخانه شلت (دریای شمال)
نظرات: عنوان طولانی خوانندگان را منحرف می کند. موارد اضافی مانند "مطالعات در مورد" ، "ماهیت" و غیره را حذف نکنید. هرگز از عباراتی مانند "مقدماتی" استفاده نکنید. دقیق باش.
مثال 2

عنوان اصلی: عملکرد آنتی بیوتیک ها روی باکتری ها
عنوان اصلاح شده: مهار رشد مایکوباکتریوم توبرکلوزیس توسط استرپتومایسین
نظرات: عناوین باید خاص باشند. در هنگام طراحی عنوان به "چطور می توانم این بخش از اطلاعات را جستجو کنم" فکر کنید.
مثال 3

عنوان اصلی: ساخت نانو الیاف کواکسیال کربن / CdS که دارای خواص نوری و الکتریکی از طریق کربن الکتریکی
عنوان تجدیدنظر شده: برقی نانوذرات کواکسیال کربن / CdS با خواص نوری و الکتریکی
نظرات: "انگلیسی به کمک احتیاج دارد. عنوان مزخرف است. همه مواد دارای خواص انواع مختلف هستند. شما می توانید موهای من را از نظر خصوصیات الکتریکی و نوری آن بررسی کنید! شما باید خاص باشید. من مقاله را نخوانده ام اما گمان می کنم چیزی وجود دارد درباره این خصوصیات خاص است ، در غیر این صورت چرا آنها را گزارش می دهید؟ " - سردبیر.
سعی کنید از این نوع پاسخ خودداری کنید!

مرحله 9: کلمات کلیدی را برای فهرست بندی انتخاب کنید
کلمات کلیدی برای نمایه سازی مقاله شما استفاده می شود. آنها برچسب دست نوشته شما هستند. درست است که اکنون آنها کمتر توسط مجلات استفاده می شوند زیرا می توانید کل متن را جستجو کنید. با این وجود ، هنگام جستجوی کلمات کلیدی ، از کلماتی با معنای گسترده و کلماتی که قبلاً در عنوان موجود است ، خودداری کنید

برخی ژورنال ها نیاز دارند که کلمات کلیدی آنهایی که از نام ژورنال نیستند باشند ، زیرا به طور ضمنی موضوع این است. به عنوان مثال ، ژورنال Soil Biology & Biochemistry نیاز دارد که کلمه "خاک" به عنوان یک کلمه کلیدی انتخاب نشود.

فقط مخفف هایی که در این زمینه کاملاً مشخص هستند واجد شرایط هستند (از جمله TOC ، CTD) و اجتناب از مواردی که بطور گسترده استفاده نمی شوند (به عنوان مثال ، EBA ، MMI).

باز هم ، راهنمای نویسندگان را بررسی کنید و به تعداد کلمات کلیدی پذیرفته شده ، برچسب ، تعاریف ، اصطلاحنامه ، دامنه و سایر درخواستهای ویژه نگاه کنید.

مرحله 10: تشکرها را بنویسید
در اینجا ، می توانید از افرادی که در نسخه خطی مشارکت داشته اند ، تشکر کنیم اما در حدی که این امر بتواند مؤلفیت را توجیه کند. به عنوان مثال ، در اینجا می توانید کمک فنی و مساعدت با نگارش و تصحیح کتاب را درج کنید. احتمالاً ، مهمترین چیز این است که از سازمان تأمین اعتبار خود یا آژانس کمک مالی یا کمک هزینه تحصیلی خود تشکر کنید.

در مورد پروژه های اروپایی ، شماره کمک هزینه یا مرجع را فراموش نکنید. همچنین ، برخی از مؤسسات شامل تعداد انتشارات سازمان ، به عنوان مثال ، "این شماره شماره 657 از AZTI-Tecnalia است."

مرحله 11: منابع را بنویسید
به طور معمول ، در مراجعات بیش از هر قسمت دیگری از خطاها دانلود مقاله وجود دارد. این یکی از آزار دهنده ترین مشکلات است و باعث سردردهای بزرگی در بین سردبیران می شود. اکنون ، اجتناب از این مشکل آسان تر است ، زیرا ابزارهای موجود زیادی وجود دارد.

در متن ، شما باید به همه انتشارات علمی که کار شما بر اساس آن استوار باشد. اما نسخه خطی را بیش از حد با منابع زیاد زیاد نکنید - این نسخه خطی بهتر نمی کند! از استنادات بیش از حد و استنادهای بیش از حد نشریات از همان منطقه خودداری کنید.

ارتباطات شخصی را به حداقل برسانید ، مشاهدات منتشر نشده ، نسخه های خطی ارسال شده اما هنوز برای انتشار را قبول نکنید ، نشریاتی که به صورت همتا مورد بررسی قرار نگرفته اند ، ادبیات خاکستری یا مقالاتی که به زبان انگلیسی چاپ نشده اند.

همانطور که اشاره کردم ، هنگام مشورت با راهنمای نویسندگان مجله ، معتبرترین اطلاعات را برای خط مشی هر ژورنال پیدا خواهید کرد. به طور کلی ، شما باید ارتباطات شخصی را به حداقل برسانید ، و مراقب باشید که چگونه مشاهدات منتشر نشده را شامل می شوید. این موارد برای بعضی از رشته ها ضروری است ، اما در نظر بگیرید که آیا این مقاله شما را تقویت یا تضعیف می کند. شما همچنین ممکن است مقالاتی را که قبل از انتشار در شبکه های تحقیقاتی منتشر شده اند ، در نظر بگیرید ، اما تعادل این استنادها را با استناد به تحقیقات همکار بررسی کنید. هنگام استناد به تحقیق در زبانهای غیر از انگلیسی ، از این احتمال آگاه باشید که همه افراد در روند بررسی ، به زبان مقاله استناد شده صحبت نکنند و یافتن ترجمه در صورت امکان مفید باشد.

می توانید از هر نرم افزاری مانند EndNote یا Mendeley برای قالب بندی و ارجاع منابع خود در مقاله استفاده کنید. اکنون بیشتر مجلات امکان بارگیری پرونده های کوچک با فرمت منابع را دارند و به شما امکان می دهد آن را به صورت خودکار تغییر دهید. همچنین ، برنامه Elsevier"s Your Paper Your Way الزامات قالب بندی دقیق برای ارسال اولیه نسخه خطی را تکمیل می کند ، مادامی که شامل تمام عناصر اساسی در اینجا باشد.

لیست مرجع و استناد به متن را کاملاً مطابق با سبکی که در راهنمای نویسندگان ارائه شده است مطابقت دهید. به یاد داشته باشید که ارائه منابع در قالب صحیح بر عهده نویسنده است نه ویراستار. بررسی قالب معمولاً کار بزرگی برای ویراستاران است. کار خود را آسان تر کرده و از تلاش آنها قدردانی می کنند.

در آخر ، موارد زیر را بررسی کنید:

املای نام نویسندگان
سال انتشار
موارد استفاده از "et al."
نقطه گذاری
این که آیا همه منابع گنجانده شده اند
در مقاله بعدی من نکاتی را برای نوشتن نسخه خطی ، تألیف و نحوه نوشتن یک نامه جلد قانع کننده بیان می کنم. گوش به زنگ باشید!