سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Google Scholar چیست و چگونه می توان جستجوهای قابل اعتماد را انجا

بدون شک ، وقتی در مورد جستجوی اینترنت صحبت می کنیم ، اولین نامی که به ذهن هر کسی می رسد گوگل است.

غول اطلاعات مرجع اصلی برای هر نوع جستجوی آنلاین است و پیدا کردن کسی که حداقل حداقل یک بار Googled نشده باشد ، تقریباً غیرممکن است.

علاوه بر جستجوهای آنلاین ، Google یک سری خدمات مفید دیگر نیز ارائه می دهد. از Google Maps گرفته تا Gmail ، Google امکانات بسیاری را ارائه می دهد.

اما یک سرویس وجود دارد که کمتر کسی از آن آگاه است و آن بسیار قدرتمند است: Google Scholar.

اگر در مدرسه یا کالج هستید ، به سادگی می خواهید مغز خود را با مقالات با کیفیت ورزش کنید ، Google Scholar ابزاری است که باید در مورد آن بدانید! آیا می خواهید بدانید که چگونه کار می کند؟ خوب پس ، ادامه مطلب!

Google Scholar چیست؟
Google Scholar یکی از چندین سرویس ارائه شده توسط Google است.

Google Scholar مشابه موتور جستجوگر اصلی موتور جستجوی مقالات علمی ، پایان نامه ها ، کتاب ها ، چکیده ها ، پایان نامه ها و سایر انتشارات علمی علمی و حرفه ای است.

در سال 2004 به عنوان یکی دیگر از ویژگی های خدمات گوگل راه اندازی شد ، این شهر به سرعت محبوبیت خود را بدست آورد و در حالی که به تحقیقات علمی توجه می کرد ، بیش از دانشجویان به دست آورد.

تقریباً دو سال پس از راه اندازی آن ، Google Scholar قبلاً تحقیق در سایر زبان های دیگر را پذیرفته بود ، و این باعث افزایش بیشتر تأثیر خود در کارهایی شد که به منابع اطلاعات موثقی نیاز داشتند.

طرح Google Scholar بسیار شبیه به صفحه وب سنتی است ، که ممکن است باعث شود برخی از افراد آن را با موتور جستجوی اصلی اشتباه بگیرند.

علیرغم این ، صفحات نتیجه به خودی خود اعلام می کنند که آنها دو سرویس مجزا هستند.

Google Scholar یک سرویس بسیار کامل است ، که می تواند به عنوان سرور در نظر گرفته شود که بیشترین تعداد مقاله علمی را جمع می کند.

علاوه بر این نوع کار ، حتی می توان به عنوان مثال جستجوی استناد را نیز در فایل های PDF جستجو کرد. برای انجام این کار ، تمام آنچه شما نیاز دارید برای مطالبی است که می خواهید در اینترنت منتشر شود.

این ابزار همچنین امکان ذخیره مقالات علمی کامل یا جزئی را می دهد ، بنابراین می توانید کتابخانه خود را بطور خاص در زمینه تحقیق خود ایجاد کنید.

Google Scholar چگونه کار می کند؟
دسترسی به Google Scholar بسیار آسان است. فقط کافیست به studar.google.com بروید یا می توانید نام این ابزار را به Google بزنید.

کاملاً شبیه به صفحه جستجوی سنتی است و فقط به عنوان مثال چندین جنبه از قبیل عدم وجود موتور جستجوگر تصویر را تغییر می دهد.

جستجوی Google Scholar

برای انجام جستجوی خود ، کافی است هر اصطلاح را تایپ کرده و "enter" را فشار دهید (یا روی نماد ذره بین در مربع آبی کنار جعبه متن کلیک کنید).

همانطور که انتظار می رود نتایج Google Scholar مانند موتور جستجوگر اصلی بسیار رضایت بخش بوده و از الگوریتم بسیار قدرتمندی برخوردار است.

حتی اگر یادداشت مقاله ای را که سالها قبل از آن خوانده اید به خاطر بیاورید ، Google Scholar احتمالاً قادر خواهد بود به راحتی آن را پیدا کند.

ابزار همچنین گزینه جستجوی پیشرفته ای را ارائه می دهد. با استفاده از آن ، می توانید جستجوی خود را پالایش کرده و نتایج را حتی بیشتر فیلتر کنید ، و فقط پیشنهادهایی را که به اصطلاح جستجو نزدیکترین هستند دریافت کنید.

برای این کار می توانید سال انتشار آنچه را که می خواهید پیدا کنید ، کلمات کلیدی خاص ، نامهای زبان و نویسنده وارد کنید. برای دسترسی به این گزینه ها ، کافی است روی نماد منوی سه خطی که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

بانک اطلاعات
Google Scholar برای اینکه بتواند نتایج مقاله علمی زیادی را گردآوری کند ، به بهترین بانکهای اطلاعاتی جهان دسترسی دارد.

مجلات ، انتشارات دانشگاه و یکی از سرورهای اصلی گروه: SciELO.

بنابراین ، هر وقت در Google Scholar هر اصطلاح را جستجو کردید ، می توانید مطمئن باشید که این ابزار در جستجوی نتایج در بهترین منابع است. این همان چیزی است که محقق را به عنوان یک ابزار عالی برای استادان آماده می کند تا کلاس های خود را به عنوان مثال آماده کنند.

این ابزار به بسیاری از مقالات علمی از دانشگاههای مختلف مشهور دسترسی دارد ..

شایان ذکر است که وقتی به زبانهای دیگر جستجو می کنید ، موتور جستجوی Google Scholar اطلاعات و محتوا را از منابع بین المللی جمع آوری می کند ، که این امر دسترسی بیشتری به آن می بخشد.

اهمیت Google Scholar چیست؟
رفته اند روزهایی که در کتابخانه به جستجوی مقاله خاصی می پردازیم که فقط برای بخش کوچکی از تکالیف ما استفاده می شود.



با اینترنت ، تبادل اطلاعات به طور مداوم گسترش یافته است. وب ، که در اصل یک محیط مجازی است که داده ها و اطلاعات بدون توجه به محتوای آنها منتشر و به اشتراک گذاشته می شود.

در داخل آکادمی ، نیاز به دسترسی آسان به منابع علمی و منابع در زمینه های مختلف دانش یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان یا محققان دانشگاه است.

از طریق فرآیندهای آنالوگ ، مدت زیادی طول می کشد تا یک مقاله "جایگزین" را پیدا کنید.

در مورد Google Scholar ، این نگرانی عملاً وجود ندارد.

موتور جستجو علاوه بر تدوین نتایج مربوط به تحقیقات علمی ، فقط آن دسته از نشریات مرتبط را جمع آوری می کند که بدون هیچ مشکلی می توان در کارهای علمی از آنها استفاده کرد.

برخلاف جستجوهای عادی ، افرادی که در مورد Scholar انجام می شوند ، فقط مقالات و آثار دیگری را ارائه می دهند که در نتایج آن توسط موسسات ذیربط شناخته شده پشتیبانی می شوند . این مسئله خطر دستیابی به اطلاعات غلط یا غیرعلمی را به شدت کاهش می دهد.

بنابراین ، Google Scholar به یکی از مهمترین ابزارها برای محققان و دانشجویان دانشگاه تبدیل می شود.

چگونه می توان جستجوهای پیشرفته را با Google Scholar انجام داد؟
انجام یک جستجوی پیشرفته در Google Scholar بسیار آسان است و نتیجه هایی را می دهد که اصلاح شده تر هستند. برای این کار کافی است روی نماد منو سه خط واقع در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کرده و به "جستجوی پیشرفته" بروید.

جستجوی پیشرفته گوگل اسکولار

سپس پنجره گزینه های جدید شامل گزینه های زیر باز خواهد شد تا بتوانید مقالات را پیدا کنید:

با همه کلمات: در جایی که می توانید چندین اصطلاح را وارد کنید که باید در همان نتیجه درج شوند؛
با یک عبارت دقیق : اگر فقط یک یادداشت خاص را به یاد دارید ، این بهترین گزینه است؛
با حداقل یک از کلمات: اینجا شما می توانید اصطلاحات شامل به گسترش جستجوی خود را به بیش از یک کلمه کلیدی خاص؛
بدون کلمات: در جایی که واضحاً اصطلاحاتی را شامل می شوید که نباید در نتایج مورد انتظار حضور داشته باشند؛
در جایی که گفته های من "در هر نقطه از مقاله" یا " در عنوان مقاله " اتفاق می افتد ، فقط نتایج را با عنوان تصحیح می کند.
بازگشت به مقالات نویسنده توسط : جایی که نام نویسنده را جستجو می کنید برای جستجو درج می کنید.
مقالات برگشتی منتشر شده در : در این زمینه ، باید مجله علمی مورد جستجو را درج کنید - فقط مقالاتی از این انتشار خاص در نتایج ظاهر می شوند.
بازگشت به مقالات بین تاریخ : در آخر ، این گزینه امکان گنجاندن فاصله بین دو سال مشخص را ارائه می دهد. به منظور جستجو برای یک سال خاص ، فقط در هر دو بخش همان سال را وارد کنید.
جستجوی پیشرفته Google Scholar اجازه می دهد تا نتایج بهتری با دقت بیشتری حاصل شود.

در گزینه جستجوی پیشرفته می توانید از یک یا چند قسمت استفاده کنید و ترکیب های مختلفی را ایجاد کنید.

با این حال ، تأکید بر این نکته مهم است که این نوع فیلتر کردن نتایج ، جستجوی شما را به شدت محدود می کند.

بنابراین ، از اصطلاحات به کار رفته در جستجوی خود مطمئن باشید ، زیرا یک تایپ کوچک می تواند نتایج را کاملاً متفاوت از حد انتظار باشد.

مزایای استفاده از Google Scholar چیست؟
همانطور که احتمالاً تصور کرده اید ، Google Scholar ابزاری قدرتمند است که برنامه های مختلفی را ارائه می دهد. در حقیقت ، استفاده از آن به عنوان ابزاری برای یافتن منابع علمی ، فواید زیادی دارد.

در زیر ما مزایای اصلی استفاده از این تنوع مشهورترین موتور جستجوی جهان را آورده ایم.

1. جستجوی مقالات در انتشارات خاص
اکثر وب سایتهای با نشر دانشگاهی غالباً گیج کننده و کاربر پسند نیستند ، و این باعث می شود پیدا کردن اطلاعات خاص بسیار سخت تر از آنچه هست باید باشد.

بیشتر مخازن مقاله علمی دارای یک ساختار قدیمی است که برای استفاده از رایانه بهینه نشده است ، چه رسد به دستگاه های تلفن همراه.

از این لحاظ ، Google Scholar از زمانی که به همه وب سایتهای انتشار علمی دسترسی دارد ، بسیار مفید است. این کار بسیار بهتر از موتورهای جستجوگر داخلی این آدرسها است.

برای این کار می توانید اصطلاح مورد نظر را به علاوه نام انتشار جستجو کنید یا از آن استفاده کنید ، از ویژگی های پیشرفته ای که قبلاً نشان داده ایم استفاده کنید.

2. فراتر از جستجوی سنتی Google
تاکنون ، برای شما مشخص شده است که Google Scholar جستجوی کاملی از برترین و مشهورترین وب سایتهای علمی انجام می دهد ، درست است؟

اما برای اینکه بتوانید از این تفاوت به شما ایده بدهیم ، باید بدانید که بین موتور جستجوی سنتی و Google Scholar بیش از 100،000،000،000 (100 میلیارد!) موارد موجود در سرویس جستجوی علمی وجود دارد.

این بدان معناست که Scholar احتمالاً بزرگترین کتابخانه جهان برای مقالات و نشریات دانشگاهی خاص است و فاصله قابل توجهی برای سایر موتورهای جستجو در این رتبه بندی خیالی دارد.



در حقیقت ، تنوع نتایج ابزار را نمی توان در هر جای دیگر یافت.

بنابراین ، استفاده از Google Scholar به معنای اطمینان از این است که جستجوی شما مبتنی بر منابع کامل تری نسبت به مواردی است که توسط موتور جستجوی سنتی عالی گوگل تهیه شده است.

 3. ایجاد کتابخانه های منحصر به فرد و سفارشی
برای کمک به جستجوها در سازماندهی مقالات و انتشارات علمی ، Google Scholar از ویژگیهای کمی شناخته شده اما بسیار قدرتمند ارائه می دهد: کتابخانه ها.

آنها با هدف اصلی ذخیره و طبقه بندی مهمترین اطلاعات برای یک پروژه یا تحقیق خاص بسیار قابل تنظیم هستند.

محققان با امکان صرفه جویی در نتایج خاص ، می توانند تمام اطلاعاتی را که در Google Scholar یافتند در یک مکان متمرکز کنند و روند بازگشت به برخی از مراجع قبلی جستجو شده را تسریع کنند.

اگر نتیجه ای را که مربوط به یک کتاب است ذخیره کرده اید ، می توانید کد پستی خود را نیز وارد کنید و یک کتابخانه یا کتابفروشی در این نزدیکی پیدا کنید که دارای انتشار باشد.

4- استنادهای علمی را قالب بندی کنید
اگر به کارهای دانشگاه یا تحقیقات دانشگاهی عادت دارید ، می دانید که قالب بندی صحیح متن ، به خصوص در مورد استناد و منابع ، چقدر دشوار است.

علی رغم داشتن استانداردها ، قوانین ANSI ( موسسه استاندارد ملی آمریکا ) دارای جزئیات زیادی است که مطمئناً شما را در برخی از موارد اشتباه گرفته است.

با استفاده از Google Scholar ، این موانع به راحتی بر طرف می شود. فقط بر روی علامت های نقل قول (استناد) در زیر هر نتیجه کلیک کنید.

سپس یک پنجره جدید با ارائه گزینه استناد در سه استاندارد مختلف - MLA ، NBR 6023 و APA باز می شود.

5- با مقاله های جدید به روز باشید
Google Scholar دو ویژگی بسیار جالب دارد: بروزرسانی ها و هشدارها.

با سابق ، بر اساس جستجوی قبلی خود ، توصیه های مقاله را دریافت می کنید. بر اساس استفاده شما ، این به راحتی در یافتن منابع و نویسندگان جدید به شما کمک می کند.

هشدارها از طرف دیگر به شما امکان می دهند هشدارهای مربوط به کلمات کلیدی مورد علاقه خود را تعیین کنید. بنابراین ، هر زمان که مطالب جدید مربوط به معیارهای شما در Google Scholar نمایه شود ، به شما اطلاع داده می شود.

این یک ابزار بسیار مفید است ، به خصوص برای کسانی که حوزه تحقیق آنها شامل حوزه هایی از دانش است که اخیراً وجود دارند و دائماً در حال به روز و اصلاح هستند.

6. از امکانات به صورت رایگان استفاده کنید
بله ، تمام ویژگی های Google Scholar رایگان است. مانند اکثر سرویس های Google ، Scholar کاملاً رایگان است ، از جمله پیشرفته ترین ابزارهای آن.



و چه مضراتی دارد؟
البته ، مانند هر ابزاری ، Google Scholar نیز کامل نیست و نقص های خود را دارد. بنابراین ، برای جلوگیری از مشکلات بیشتر ، باید در این نکات توجه داشته باشید.

1. عدم وجود مقالات در زمینه های خاص
همه زمینه های دانش دارای بایگانی بزرگی از نتایج هستند که توسط Google Scholar نمایه شده اند. علوم انسانی به طور خاص ، در نهایت رنج می برند ، که در این ابزار نسبتاً منسوخ شده است.

2. سلسله مراتب سوال برانگیز از نتایج
در اصل ، Google Scholar نتایج را بر اساس تعداد استنادها سازماندهی می کند. اما اگر مقاله ای مطابق با تکنیک های SEO بهینه نشده باشد ، ممکن است علیرغم اینکه برای جستجوگر مرتبط باشد ، در صفحات اول نتایج ظاهر نمی شود.

3. نتایجی که نباید ظاهر شود
به عنوان ابزاری گسترده برای تحقیقات علمی ، Google Scholar از حمایت و ارائه اعتبار به نتایج جستجوی خود از این مزیت بزرگ برخوردار است.

با این حال ، بعضی اوقات ابزار نتایج حاصل از منابع غیرعلمی را ارائه می دهد ، به این معنی که ممکن است اطلاعات منسوخ شده یا به سادگی غیرقابل اعتماد باشند.

4- دسترسی نامحدودی وجود ندارد
Google Scholar به سادگی یک موتور جستجو برای زمینه علمی است. با این حال ، نتایج خاص ممکن است به دایرکتوری هایی محدود شود که دسترسی به مقالات را محدود می کند. و Google نمی تواند برای حل این محدودیت کاری انجام دهد.

بهترین راهنمایی برای بهبود تحقیقات خود در مورد Google Scholar چیست؟
Google Scholar به خودی خود ابزاری بسیار قدرتمند است که نسبت به نتایج ارائه شده در جستجوهای سنتی Google بسیار عمیق تر به نتایج می رسد.

اما می توان جستجوهای انجام شده بر روی آن را بیشتر بهبود بخشید. آن را بررسی کنید:

1. تجزیه و تحلیل نتایج توسط ارتباط
علی رغم کار بسیار مشابه موتور جستجوی سنتی ، Google Scholar ویژگی های خاصی دارد که جستجو را بسیار دقیق تر می کند.

می توانید از تمام نکاتی که در مورد جستجوی پیشرفته Google Scholar ارائه کرده ایم استفاده کنید تا نتیجه ای مطابق با نیازهای شما دقیق تر به دست آورید.

علاوه بر این ، می توانید با مشاهده تعداد دفعاتی که ذکر شده است ، ارتباط یک مقاله خاص را بیابید. این اطلاعات تحت هر نتیجه قرار دارد.

با این حال ، توجه داشته باشید که تعداد استنادها لزوما ملاک اصلی برای مرتب سازی نتایج نیست ، زیرا Google Scholar از یک الگوریتم پیچیده برای نمایش پیشنهادات در فرایند جستجو استفاده می کند.

2. انواع جستجوها را بشناسید
همانطور که در اینجا آموخته اید ، Google Scholar جستجو گسترده تر و سریعتر و گزینه جستجوی پیشرفته دارد. فراموش نکنید که در صورت لزوم از گزینه دوم استفاده کنید!

نکته طلایی در اینجا یادآوری است که دقیقاً نحوه وارد کردن آنها از علامت های نقل قول برای آن عبارات استفاده می کنید. این همچنین برای جستجوهای ساده و همچنین برای گزینه پیشرفته نیز معتبر است.

3. مشخصات خود را ایجاد کنید
ایجاد نمایه Google Scholar بسیار ساده است. شما فقط به یک حساب Google استاندارد نیاز دارید.

بعد از وارد کردن اعتبارنامه خود ، ابزار کادر محاوره ای را باز می کند که در آن می توانید اطلاعات دانشگاهی خود را وارد کنید ، مانند موسسه آموزشی که در آن عضو هستید و آدرس ایمیل دانشگاه خود را.

ایده ایجاد پروفایل در Scholar این است که شما می توانید انتشارات خود را دنبال کرده و ارسال کنید. به این ترتیب ، علاوه بر بارگذاری آنها در موتور جستجوی Google ، می توانید چند بار و هنگامی که مقاله های شما به آنها استناد شده است ، بیابید.

احتمال جالب دیگر وارد کردن پیوند خاصی به برنامه درسی شما در پلت فرم Lattes است و بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که برای کسانی که یک جستجوی Google Scholar را انجام می دهند ، به راحتی قابل دسترسی است.

4- معیارها را ردیابی کنید
اگر شروع به استفاده از Google Scholar به عنوان ابزاری برای دنبال کردن مقالات خود کنید ، می توانید با استفاده از معیارهای مختلف این کار را انجام دهید.

Scholar گزینه طبقه بندی مقالات را با توجه به دید و تأثیرگذاری آنها ارائه می دهد و آنها را با توجه به آنچه که به آن مربوط به انتشارات می باشد ، طبقه بندی می کند.

به یاد داشته باشید که این کار را می توان برای هر گروه از نشریات انجام داد ، خواه از نظر نویسندگی شما باشد یا نه.

5- از پسوند مرورگر استفاده کنید
ایده گوگل این است که همیشه دسترسی سریع و آسان به اطلاعات را در حد امکان داشته باشد.

بنابراین ، یک افزونه مرورگر به طور خاص برای Google Scholar ایجاد کرده است که می تواند در مرورگر Chrome یا Firefox شما نصب شود.

این ویژگی منحصر به فرد اجازه می دهد تا جستجوی مقالات علمی را از هر پنجره یا برگه مرورگر جستجو کرده و مشاهده نتایج را تسهیل کند.

6. جدیدترین ارسال ها را ترجیح دهید
Google Scholar اجازه می دهد نتایج با توجه به تاریخ انتشار سازماندهی شوند. این امر باعث می شود تحقیقات علمی با دقت بیشتری انجام شود و از استفاده از مقالات منسوخ با اطلاعات قدیمی خودداری شود.

بنابراین ، شما قادر به تکیه بر منابع مبتنی بر منابع به روز و قابل اعتماد خواهید بود ، که کیفیت بیشتری را برای کتابشناختی کار شما ایجاد می کنند.

اکنون در مورد استفاده از آن چطور؟
از زمان راه اندازی آن ، Google Scholar به اصلی ترین ابزار جستجوی دانش آموزان بی شماری تبدیل شده است ، به علاوه برای تکمیل کار معلمان در سایت و آنلاین ضروری است.

چه برای کلاس ، آزمایشگاه تحقیق و یا هر محیط یادگیری دیگری ، استفاده از Google Scholar در حال حاضر یکی از بهترین راهها برای اطمینان از انجام جستجوهای اینترنتی با توجه به استانداردهای باکیفیت و ارتباط با محتوا است.