سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک دکترا از راه دور - دو تا

با فاصله گرفتن از دور از دکترا می توانم ببینم که موارد کلیدی وجود دارد که به روند کمک کرده اند. البته آنچه که برای من کار کرده است لزوما برای شما کار نخواهد کرد - ما افراد مختلف هستیم و در مکانهای مختلف منابع و فرصتهای مختلفی وجود دارد. با این وجود ، به نظر می رسد چهار گزینه برای گزینه تحصیل از دور مهم است:

 

خود را برای مطالعه مستقل تنظیم کنید

از آنجا که من یک دکترا از راه دور بودم ، می دانستم که نمی توانم برای داشتن یک میز ، نرم افزار رایانه و پشتیبانی IT به دانشگاه خود اعتماد کنم. قبل از شروع کار ، یک فضای اداری را مرتب کردم که خارج از آسیب های خانگی باشد. اینجا بود که می توانم عقب نشینی کنم و آشفته نشوم. من می دانم که بسیاری از افراد پایان نامه خود را برای نوشتار دکتری از راه دور روی میز آشپزخانه یا کافه های محلی می گذرانند ، و اگر این مناسب شما باشد ، این خوب است. نکته فقط این است که فکر می کنید در ابتدا در مورد مسافت طولانی فکر کنید و آنچه را که از طریق فضا برای کار و چیزهایی که برای کار با آن نیاز دارید مرتب کنید.

 

قبل از اینکه خیلی به خواندنم سر بزنم ، یکی از دوستانم که اخیراً دکترای خود را به اتمام رسانده است به من روش کار خود را به من نشان داد. اولین و بهترین توصیه او این بود که بلافاصله وارد Endnote شوید. او مقالات فتوکپی خود را به ترتیب حروف الفبا و شماره گذاری می کرد و هر شماره را در رکورد Endnote مناسب قرار می داد. من از سیستم او پیروی نکردم ، اما نمونه وی به من هشدار داد که باید بتوانید نسخه اصلی چیزی را بیابید ، و فقط به یاد خواندن تکیه نکنید. توصیه او همچنین به من کمک کرد تا بفهمم که انجام دکترا در مورد روشهای کارآمد ثبت ، ذخیره و بازیابی اطلاعات بسیار زیاد است. وقت صرف شده برای این کار ظاهراً مماس ، هدر رفتن نخواهد بود. برعکس - ضروری بود.

 

32605677650_06512c7b91_k.jpg

 

من هم از ابتدا یک کار روزمره درست کردم. خیلی اساسی بود - صبح بنویسید ، بعد از ظهر برای نوشتن روز بعد بخوانید و آماده شوید. این کار برای همه روزها به جز زمینه برای روزها و روزهای تعطیل عجیب و غریب بود. من قبلاً در مورد چگونگی نوشتن لباس خنجرنگ نوشتم ، و معمولاً زود با یک لیوان چای می نویسم و ??از صبحانه به عنوان مقداری تفکر بین نوشتن-جلسات استفاده می کنم. این روالی بود که من در دوره دکتری خود تنظیم کردم و هنوز هم اکنون از آن استفاده می کنم. البته بعضی از صبح ها که من انجام داده ام و هنوز هم باید کاری دیگر انجام دهم ، اما روال دکترا این عادت را ایجاد کرده است.

 

روالها و روشهای سازماندهی خودم لزوماً برای شما مناسب نخواهد بود ، اما عناصر اصلی بودن یک محقق مستقل - داشتن محلی برای کار خود در معرض خطر ، سیستم های عالی مدیریت اطلاعات و یک عادت کاری که برای شما مؤثر باشد ، مهم هستند. . همه محققان دکتری به آنها احتیاج دارند ، اما اگر نتوانید به برخی از نسخه های نزدیک دست فشار همسالان ، حسادت همسالان ، حمایت همسالان اعتماد کنید تا بتوانید خواست خود را برای مطالعه تکیه کنید ، بسیار مهم است.

 

گفتگو و پشتیبانی را سازماندهی کنید

یک دانشجوی دکتری از راه دور را کشف کردم که در همان شهر زندگی می کرد و ما گاهی برای قهوه درمانی و بحث و گفتگو با او ملاقات می کردیم. من همچنین توانستم در یک گروه کتابخوانی که در یک دانشگاه محلی برگزار شد ، بپیوندم و افراد زیادی را می شناختم. این گروه در همان حوزه من تحقیق نمی کردند ، اما گروه خواندن متمرکز بر تئوری اجتماعی بودند و به نظر نمی رسید که فاصله ای از منافع خودم داشته باشم. من در پایان خواندن برخی از کتابهایی را که معمولاً برداشت نمی کردم ، اما این ضرری ندارد. و من یک نظریه پرداز پیدا کردم که از آن زمان تا کنون با من گیر کرده است. قطعاً گروه خواندن به معرفی من با رشته "خواندن نزدیک" که متعاقباً یک عمل علمی مهم بوده است کمک کرده است. من همچنین به اندازه کافی خوش شانس بودم که کمی از این پژوهشگر استخدام کردم ،

 

شما دقیقاً همان مجموعه فرصتهایی را که در آن قرار دارید ندارید. اما ممکن است چیزی باشد. ممکن است شخص دیگری پیرامون یک محقق دکتری باشد که بتوانید مرتباً با او ملاقات کنید ، تعطیل کردن و نوشتن یا یک مقطع دکترا در میخانه یا نوعی گروه دکترای خود سازمان یافته را ملاقات کنید. و اغلب در دانشگاه های محلی سمینارها و سخنرانی های عمومی برگزار می شود که حضور در آنها خوب است و می توانید از این طریق با محققان محلی دیدار کنید. و همیشه رسانه های اجتماعی وجود دارد ، نه تنها به عنوان یک انجمن شبکه ای و اجتماعی ، بلکه همچنین به عنوان یک راه ارتباطی با سایر افراد نزدیک شما در مایل و / یا موضوع نیز وجود دارد.

 

نکته این است که اگر بتوانید با برخی گفتگوهای همسالان نسبتاً منظم ، انزوا را کاهش دهید ، و اگر بتوانید گروه دیگری از محققان را پیدا کنید که می توانید سایه بزنید و یا کمی را برای تحریک فکری و مربیگری بکشید. .

 

به خانواده خود کمک کنید تا به شما کمک کنند

انجام دکترای "در خانه" بسیار سخت است. این به معنای انواع چیزها است ، زیرا شرایط خانه بسیار متفاوت است.

 

در زمانی که دکترای خود را انجام دادم ، من یک "آشیانه خالی" بودم که هیچ مسئولیت والدین را نداشتم. من مسئولیت های مراقبتی زیادی داشتم اما آنها بسیار سنگین نبودند. من هم تمام وقت کار کردم و توانستم با کمک بورس و پس انداز هزینه های خود را از دست ندهم. و من با یک تجارت کوچک شریک زندگی بودم که او را شش یا گاهی هفت روز در هفته بسیار شلوغ نگه می داشت. پیدا کردن وقت زیادی برای صرف تحقیق من برایم دشوار نبود.

 

بسیاری از افراد دکترای مسافت طولانی را بسیار سخت تر از این انجام می دهند. کار و انجام دکترا به طور پاره وقت از راه دور ، و با یک خانواده جوان یا مسئولیت های مراقبت جدی احتمالاً به همان سختی است که به دست می آید ، اما مردم آن را مدیریت می کنند. شخصی اخیراً به من گفت که یکی از فرزندانشان آنها را دانشجو خوانده است - و یکی از چیزهایی که آنها منتظر بودند که اینک را تمام کنند ، این بود که بهتر فرزندان خود را بشناسند. همچنین این را بدانید و به این فکر کنید که به معنای کار برای مدرک دکترای شما برای چند سال خواهد بود - قبل از شروع به دقت فکر کنید و در مورد آن صحبت کنید با افرادی که تحت تأثیر تحصیل شما قرار خواهند گرفت. هر چه شرایطی داشته باشد ، تحقیق و نوشتن از دور همیشه در یک محیط حمایتی بهتر است.

 

اما شرکا و سایر اعضای خانواده ممکن است کاملاً درک نکنند که منظور از انجام تحقیقات دکترا چیست. ممکن است آنها قدردان این نباشند که در بعضی مواقع شما - درمورد چیزهایی که هرگز از آنها نشنیده اید و واقعاً علاقه ای به آنها ندارید ، پریشان و پرهیز از ذهن خواهید شد ، کاملاً با یک خط خاص فکری وسواس پیدا می کنند ، از این که آیا شما می توانید دچار اضطراب شوند. این کار را انجام دهید ، نسبت به زمانی که با آنها نمی گذرانید احساس گناه کنید ، از نوشتن نگران باشید. آنها همچنین ممکن است آماده نشده باشند - حجم گسترده ای از کتاب ها و مقاله هایی که به طور ناگهانی در فضای زندگی آنها / محل کار شما ساکن می شوند ، درخواست می کنند که هنگام تعطیلات آخر هفته ، به مکالمات و موزه ها بروید ، مکالمات شدید در رستوران ها و پیاده روی ها ، گرفتن مکالمه. آخر هفته دور با شما

 

هرچه که باشد به شما احتیاج دارد ، کمک می کند تا به عزیزانتان بگویید که این همه بخشی از راهی است که شما برای گرفتن مدرک دکترا انجام می دهید. حتی اگر آنها در واقع با شما زندگی نکنند ، خانواده و دوستان نزدیک و گسترده شما می توانند و قدردانی ، عشق و آسایش بسیار لازم را به شما ارائه دهند.

 

با سرپرست خود یک رژیم تماس واضح برقرار کنید

برای شما مهم است که برنامه ای از مکالمات را با سرپرست خود تنظیم کنید و در صورت نیاز به کمک بخواهید. وقتی دکتری خود را از راه دور انجام دادم ، هنگام مراجعه ، تماس استاد راهنما از طریق ایمیل ابتدایی یا چهره به چهره دریافت می کردم. این روزها ، تماس با نظارت بسیار آسان تر است - این امر می تواند از طریق ایمیل ، اسکایپ ، تلفن ، صورت و زمان ممکن باشد ... اما در حالی که رسانه این کار را آسان تر می کند ، نکته این است که مهم است که مکالمات نظارت در نوعی الگوی منظم قرار بگیرند.

 

دانشگاه ها اکنون معمولاً حداقل تعداد جلسات نظارت در سال را تعیین می کنند - این هم یک حق است و هم یک نیاز حسابرسی. رشته های مختلف همچنین نظارت متفاوتی دارند که برخی از آنها انتظار مکالمه مکرر نسبت به سایرین را دارند. من به عنوان سرپرست ، من به انعطاف پذیری علاقه مندم و به محققان دکترا اجازه می دهم کمی در تعیین چگونگی ترتیب نظارت ، چه در برنامه منظم و چه در صورت تقاضا ، کمی آگاهی داشته باشند. با این حال ، به طور کلی مهم است که اجازه ندهید که بدون تماس بیش از حد طولانی شود.

 

با این وجود ، من می دانم که برخی افراد نسبت به سایرین به نظارت بیشتر و برخی کمتر به نظارت نیاز دارند. و به همین دلیل من درباره دکترای خودم زیاد صحبت نمی کنم. من یک دانشجوی "دکترا" بسیار ناپسند بودم. من اغلب با سرپرست خود ندیدم یا با آنها تماس گرفتم. بسیار کمتر از آنچه که این روزها مطلوب در نظر گرفته می شد ، و حتی در آن زمان بسیار کمتر از حد معمول بود. شاید حداکثر سه بار در سال. اما این برای من کاملاً کافی بود و کاملاً مناسب بود که بتوانم در مقطع دکترا به عنوان یک تلاش انفرادی کار کنم. من یک ایده بسیار واضح درباره کارهایی که انجام می دادم و کار نظری که برای رسیدن به آن نیاز داشتم انجام دادم. من یک دانش آموز سن بالغ و نویسنده بسیار باتجربه بودم. و من می توانم هر زمان که لازم بود از من تقاضای کمک کنم. من فقط به چیز زیادی احتیاج نداشتم و نمی خواهم. من نمی توانم الان با آن فاصله بگیرم!

 

بنابراین این افکار اولیه من در مورد دکترا از راه دور است.

 

من هنوز هم بسیار علاقه مند هستم که از افراد دیگر در مورد تجربه دکتری آنها و هرگونه توصیه دیگری که ممکن است بر اساس تجربه یا تحقیق خود ارائه دهید ، بشنوم.