سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثل یک ویرایشگر فکر می کنم

اطلاعات خوبی در مورد نوشتن و نشر دانشگاهی وجود دارد که اکنون چاپ نشده است. اگر از فروشگاههایی که کتاب دست دوم یا بقیه فروشندگان می فروشند ، به طور کلی باز هم قابل دسترسی است ، بنابراین پیوند "فروشندگان دیگر" را بصورت آنلاین بررسی کنید. اخیراً درباره کتاب نشر کتاب های قدیمی تر جمع کرده ام. یکی از این متن های قدیمی که اخیراً و نه خیلی بیشتر از هزینه هزینه پستی خریداری کردم ، فکر کردن مثل سردبیر شما بود. نحوه نوشتن داستان های جدی جدی - و انتشار آن  (2002) توسط سوزان رابینر و آلفرد فورتوناتو.

 

6151853640_9bf88430d1_b

 

رابینر و فورتوناتو دانشگاهی نیستند. آنها در تجارت هستند و به عنوان نمایندگان ادبی فعالیت می کنند. آنها نه فقط برای دانشگاهیان می نویسند ، بلکه برای هرکسی که علاقه مند به نوشتن کتابی خوب و مشهور است ، اما محبوب است. وقتی با نویسندگان آشنا می شوند و پیشنهادات کتاب خود را می خوانند ، به دنبال کسی هستند که

 

"فرمان واقعی از مواد آنها را نشان می دهد"

آنها کسی را می خواهند که "از مشاهدات و ترک استنتاج نترسد". آنها نویسنده ای را نمی شناسند که آزمایشی داشته باشد ، یا کسی که تعمیم های جدل ، بمب گذاری یا غیرقابل اثبات را تولید کند. آنها کسی را نخواهند داشت که به شهرت خود تکیه کند. آنها هرکسی را که "هر آنچه را که می گویند واجد شرایط است" رد می کنند - به نظر آنها چنین افرادی "مناسب تر از انتشارات مطبوعات دانشگاه هستند".

 

قادر است مطالب خود را برای خواننده زنده کند

کار بیش از حد دقیق به همان اندازه یک کتاب فاقد مدارک است ، مسئله ای است. یک نویسنده غیر داستانی موفق می داند که چگونه "قوانین جهان" خود را توضیح دهد و چه چیزی را کنار بگذارد. آنها به شعور خوانندگان خود احترام می گذارند و نه با آنها صحبت می کنند و نه اشک می ریزند.

 

هنر و صنعت نوشتن را رعایت کرده است

به گفته رابینر و فورتوناتو ، ناشران به دنبال کسی نیستند که هنوز در حال یادگیری است. آنها نویسندگانی را می خواهند که بتوانند از «دقت در زبان ، ساختار فراگیر صدا و مهارت های خوب روایت» استفاده کنند.

 

ارتباط "اشتیاق به موضوع" و "اشتیاق آنها به جای گذاشتن بر روی آن"

رابینر و فورتوناتو نشان می دهند که محبوب نویسندگان داستان نویسی "صدای نویسنده ای قوی" دارند. در حالی که یک کتاب باید با توجه به تمام موضوع و با در نظر گرفتن تمام اطلاعات و دیدگاه های مربوطه ، منصفانه برخورد کند ، نویسنده باید "چیزی برای گفتن داشته باشد و اجبار برای گفتن آن". چیز مهمی بگو (ص 68-69)

 

اکنون ، در حالی که رابینر و فورتوناتو خود را از نمایندگان و سردبیرانی که در مطبوعات دانشگاه کار می کنند متمایز می شوند ، مهمترین چیز من این است که این لیست با آنچه که ویرایشگران دانشگاهی نیز واقعاً می خواهند تفاوت ندارد. رابینر و نویسنده خوب داستانی غیر داستانی محبوب رابینر و فورتوناتو نیز نویسنده ایده آل آکادمیک هستند.

 

حدس من این است که اگر می خواهید یک مونوگرافی را به صورت شومیز با یکی از ناشران بزرگ کتاب دانشگاهی منتشر کنید ، پس باید به خوبی همان معیارها را رعایت کنید. می بینید ، ناشران دانشگاهی ، دقیقاً مثل ناشران بزرگ تجاری ، درباره نویسندگان و همچنین موضوعاتشان داوری می کنند. همانطور که یک ویراستار ارشد دانشگاهی یک بار به من گفت ، "ما فقط روی کتاب شما سرمایه گذاری نمی کنیم ، ما روی شما سرمایه گذاری می کنیم." جذاب و معتبر. و مهمتر از همه ، شما باید حدس و گمان خود را با استدلال قاطع خود متعادل کنید. اگر این کار را نکنید ، من معتقدم که نسخه های کتابخانه پشتیبان برای شما ، نویسنده آینده نگر است.

 

اما ، اگر تفاوت بین کتاب غیرداستانی مشهور و یک کتاب دانشگاهی "محبوب" لزوماً در مورد نویسنده و تألیف آنها نباشد ، در واقع تفاوت چیست؟ چرا همه کتابهای دانشگاهی به عنوان غیرداستانی محبوب شناخته نمی شوند؟ جواب این است که البته این موضوع و بازار است - در مورد این است که چند نفر احتمالاً به محتوای کتاب علاقه مند هستند. اکثر کتب دانشگاهی از نظر تمرکز نسبتاً باریک بوده و از محبوبیت کمتری نسبت به کتابهای بزرگ غیر داستانی فروش برخوردار هستند.

 

اما همه کتابهای دانشگاهی طاقچه نیستند. احتمالاً همه ما می توانیم برخی از همکاران دانشگاهی را که در بازارهای معروف غیرداستانی مشهور هستند ، لیست کنیم. برخی از ما روی مباحث کار می کنیم که به همین دلیل یا دلیل دیگری مورد توجه مخاطبان بزرگ است. نه من متاسفانه! 

 

اگر این شما هستید و در حال کار روی موضوعی هستید که فکر می کنید ممکن است از یک مخاطب عمدتاً آکادمیک بیشتر باشد ، Rabiner و Fortunato نکات مفیدی برای گفتن شما دارند. دلیل این امر این است که بیشتر کتاب آنها درمورد چگونگی نویسندگان آینده نگر می تواند پروژه خود را به روشهایی توضیح دهد که یک ناشر یا نماینده را متقاعد کند که آنها یک پرفروش بالقوه بر روی دست خود دارند. آنها به شما خطاهای رایجی می گویند که نویسندگان هنگام ترجیح دادن متن خود ، و انواع ملاحظات و محاسباتی که ناشران بزرگ تجاری انجام می دهند ، به شما می گویند.

 

بنابراین ... اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که توانایی نوشتن داستان های غیر داستانی محبوب را دارید ، می توانید خیلی بدتر از برداشتن نسخه دوم کتاب خود عمل کنید. من به شما وام نمی دهم ، می ترسم ، چون فکر می کنم هنوز هم می توانم تعداد بیشتری از آن را پیدا کنم.